Op Grepsr.com is een interessant artikel gepubliceerd over de 10 digital marketing trends voor 2015. Een aantal trends werden begin 2014 ook gezien als een aankomende trend, al lijkt o.a. Big Data en Connected Home dit jaar daadwerkelijk een belangrijke rol te vervullen.

De tien trends aldus Grepsr.com:

  1. Big Data wordt belangrijker door de groei in volume, variatie en versimpeling van het traject. Advertising wordt steeds persoonlijker en relevanter.
  2. Mobile. Er is een duidelijke verschuiving te zien in het gedrag van sitebezoekers, waar er een forse stijging is in bereik via mobile (en tablet). Merken worden haast verplicht om in deze ontwikkeling mee te gaan door – op z’n minst – hun website volledig mobile ready te maken. Uit onderzoek door het IAB UK in mei 2014 bleek dat 46% van de websites van grote FMCG merken niet mobile-vriendelijk was. 30% had zelfs helemaal geen rekening gehouden met mobile.
  3. Content verschuift van ‘why’ naar ‘how’. Merken zien het voordeel om content in te zetten als een manier om hun doelgroep te inspireren en hun merkperceptie te verbeteren, met klantretentie en conversie als lange termijn doelstellingen.

Interessant? Lees hier de andere zeven trends.