Adfactor combineert een uitgebreid Nederlands portfolio met invloedrijke Belgische titels, zowel in Vlaanderen als Wallonië. Op die manier bieden we een sterk totaalpakket aan adverteerders. Jasper Oelers, Belgiëspecialist van Adfactor: “We ontwikkelen contentconcepten en verzorgen sponsored content in samenwerking met Belgische influencers. Maar we gaan zeker niet voorbij aan het bereik in België van onze Nederlandse titels. Daarom behoort ook display advertising via ons Nederlandse netwerk, maar dan getarget op België, tot de mogelijkheden.”

Een voorbeeld van een case waarin beide vormen van adverteren succesvol werden gecombineerd is de campagne voor Philips Airfryer. De nieuwe manier van gezonder frituren door middel van lucht. We lieten Belgische influencers waaronder Beetgraag.be, Princessmisia.com en MustBeYummie.be deze heteluchtfriteuse testen. De gepubliceerde reviews werden vervolgens breed verspreid op onze Nederlandse food-, lifestyle- en foodtitels via onze contentwidget getarget op België. Met deze mix aan middelen brachten we de Philips Airfryer via twee kanten onder de aandacht bij de juiste doelgroep.

Karen Priem, Sr Media & Campaign Manager Personal Health Benelux, Philips: “Influencers spelen een belangrijke rol in de aankoopbeslissing van een product. In Nederland zetten we influencers al veelvuldig in in onze mediaplannen. De wens voor influencers inzet in België was groot, maar dit bleek nog niet eenvoudig te realiseren. Met Adfactor hebben we een manier gevonden om ook in België influencers in te zetten en daarmee de Belgische consument te bereiken. En met succes; de media performances overtroffen onze verwachtingen.”