Deze nieuwe dienst moet bloggers en volgers van die bloggers bij marketingcampagnes betrekken.

Zoals native advertising-bureau Adfactor zelf zegt: ‘Geen “storytelling” door influentials, maar “storymaking” door consumenten zelf’.

Vooral voor campagnes waarbij buzz en volume belangrijk zijn, zoals viral marketingacties, kan dit volgens Adfactor een ‘krachtige manier’ zijn om aandacht te genereren.

‘Insidersclub’

Adfactor: ‘Bloginsiders faciliteert en beheert de werving van fans van een blogger in een insidersclub. Deze “insiders” kunnen vervolgens bij een campagne worden betrokken om bepaalde opdrachten uit te voeren. De bloginsiders gaan aan de slag met een merk dat bij hen past. Ze kunnen bijvoorbeeld een #conversatie starten op social media, meedoen aan foto- en videocontests, een product of dienst testen of events bezoeken en daar verslag van doen. Daarnaast krijgen deze VIP’s toegang tot exclusieve content van hun favoriete blogger.’

Bloginsiders is een vervolg op Blogads waar merken worden merken verbonden aan bloggers.

Bron: Adformatie