Een toffe campagne die we bij Adfactor mochten opzetten voor Dr Oetker, om hun nieuwe ‘Flammkuchen’ pizza onder de aandacht te brengen. Onze invloedrijke foodblogs laten zien dat zij ook prima met eenvoudige borrelsnacks uit de voeten kunnen. Dit is een goed voorbeeld hoe influentials ingezet worden met sponsored stories om een productlancering onder de aandacht te brengen.

Campagne

Sinds november ligt Dr. Oetker Flammkuchen in de schappen. Flammkuchen heeft een flinterdunne, krokante bodem belegd met crème fraîche en ham of salami. Ideaal als lekkere snack voor bij de borrel. Dit lieten de Adfactor foodblogs natuurlijk niet aan zich voorbij gaan!

Aanpak

Dr. Oetker wilt het borreldomein met Flammkuchen claimen. In het kader van ‘Decembermaand, gezellige maand’ ging een vijftal van onze foodblogs aan de slag met sponsored stories om hun favoriete borrelmoment te beschrijven. Daarnaast riepen zij hun lezers op om ook hun ideale borrelmoment te delen. Hiermee konden zij kans maken op een geheel verzorgde borrel of een van de 25 Flammkuchen borrelpakketten.

04vvvvv

 

Om maximale awareness te genereren, hebben we display advertising ingezet in de vorm van een responsive billboard. De responsive uiting zorgde voor een contactmoment met de doelgroep op zowel desktop als tablet en mobile.

De billboard werd over ons gehele food segment verspreid om de Flammkuchen breed en impactvol onder de aandacht te brengen.

responsive444