Het jaar 2014 is voorbij gevlogen. Iedere week maken we bij Adfactor een ‘wat mij opviel in de media‘ post. Een collega maakt een selectie van het belangrijkste online medianieuws. In een blogpost op Marketingfacts.nl is een grote verzameling gemaakt van alle highlights van 2014.

Januari

  • Emerce.nl Mobiele marketingtrends: is Nederland er klaar voor in 2014?
  • Frankwatching.com De beste inhakers rondom de jaarwisseling.
  • Marketingfacts.nl 2014 wordt het jaar van de ‘wearables‘, gadgets die op het lichaam gedragen worden. Marketingfacts licht de ontwikkelingen toe. Ook publiceerde AndroidPlanet.nl onlangs de eerste Nederlandse review van Google Glass. En is Google daarnaast ook bezig met  het ontwikkelen van een slimme contactlens.
  • Frankwatching.com 10 internetdingen die in 2014 echt niet meer kunnen.
  • Marketingfacts.nl De foto’s van dé Online Tuesday nieuwjaarsborrel, wij hebben ons zelf gespot, sta jij er ook tussen?
  • Huffingtonpost.co.uk JOMO – Joy of Missing Out – is de nieuwe trend. Eindelijk hoef je niet meer overal bij te zijn, tijd voor jezelf nemen is in!
  • IAB.net en Emerce.nl Google en Microsoft zijn beide druk bezig met cookieloze oplossingen.

Februari

  • CBC.ca In februari was het weer zo ver, het adverteerderswalhalla van de US, de Superbowl. Ook dit jaar zaten er weer pareltjes tussen, hier een overzicht van de 10 beste commercials van dit jaar volgens de CBC met als terechte winnaar Budweiser met ‘Puppy Love’!
  • TheNextWeb.com Wanneer is iets native advertising en wat zijn de dont’s als het op native advertising aankomt?
  • Frankwatching.com Met native advertising produceren we steeds vaker content voor adverteerders en worden campagnes meer projecten. Hoe zorg je ervoor dat een project, en met name de feedbackrondes op output, vloeiend verloopt? Hier een leuk artikel over het managen van verwachtingen binnen een internetproject. Veel zal als een open deur aanvoelen, maar voorbereiding is alles dus doe er je voordeel mee.
  • Digiday.com Een artikel met uitleg van third party data in Jip en Janneke-taal. Zeker leerzaam en leuk geschreven!
  • SayDaily.com Ook in februari vond de officiële opening van de Olympische Spelen in Sochi plaats, dus een artikel over de OS kan natuurlijk niet ontbreken. SayMedia komt met een overzicht van de 8 leukste marketingcampagnes rondom de OS.
  • Upworthy.com Meten is weten, dit artikel gaat over de waarde van ‘attention time’ van een artikelpagina.
  • Emerce.nl Het grootste nieuws van deze week is wel dat Facebook Whatsapp over neemt voor 19 (!) miljard dollar! Op Trending.nl verschenen direct de meest opvallende reacties.
  • Businessinsider.com De 100 meest waardevolle merken in de wereld. Met in de top 3, hoe kan het ook anders: Apple, Samsung en Google.
  • Frankwatching.com Elke Valentijnsdag zorgen een aantal merken weer voor de leukste inhakers. Mijn favoriet? ‘All you need is lof’
  • DutchCowboys.nl Waarom kocht Mark Zuckerberg Whatsapp and what’s next?
  • TheDrum.com Leuk artikel over een veel gestelde vraag. Is native advertising niet gewoon een opgeleukte advertorial?
  • Mindshare blog Een mooi artikel van Wouter Swenneker (Mindshare) over het meten van succes met mobiele advertenties.

Zie de volledige WMOIDM van 2014 op Marketingfacts.nl.